Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
szybko/wolno, przyspieszenie/spowolnienie ma bardzo istotne, podstawowe znaczenie.
Szybkość w spektaklu teatralnym może być właściwością związaną zarówno z czasem, jak z przestrzenią teatralną, ze słowem i jego intonacją, jak z mimiką, gestem, ruchem; z aktorem, jak i z pozaaktorskimi elementami spektaklu; ze scenografią (rekwizyt, dekoracja, oświetlenie) i z przestrzenią akustyczną spektaklu (muzyka, efekty dźwiękowe). Szybkość budowana jest również przez strukturę i przebieg zdarzeń oraz przez układ napięć dramatycznych.
Myślenie więc o spektaklu teatralnym poprzez kategorię "szybkości" daje możliwość integrującego ujęcia dzieła teatralnego - w jego dynamicznej, czysto teatralnej strukturze.
Spośród bardzo wielu teatralnych kwestii związanych z funkcją szybkości oraz znaczeniem tempa
szybko/wolno, przyspieszenie/spowolnienie ma bardzo istotne, podstawowe znaczenie.<br>Szybkość w spektaklu teatralnym może być właściwością związaną zarówno z czasem, jak z przestrzenią teatralną, ze słowem i jego intonacją, jak z mimiką, gestem, ruchem; z aktorem, jak i z pozaaktorskimi elementami spektaklu; ze scenografią (rekwizyt, dekoracja, oświetlenie) i z przestrzenią akustyczną spektaklu (muzyka, efekty dźwiękowe). Szybkość budowana jest również przez strukturę i przebieg zdarzeń oraz przez układ napięć dramatycznych.<br>Myślenie więc o spektaklu teatralnym poprzez kategorię "szybkości" daje możliwość integrującego ujęcia dzieła teatralnego - w jego dynamicznej, czysto teatralnej strukturze.<br>Spośród bardzo wielu teatralnych kwestii związanych z funkcją szybkości oraz znaczeniem tempa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego