Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
jak również reklama alkoholu, szczególnie piwa, która choć zakazana, była powszechnie obecna w latach 90. Materiały reklamowe łączyły piwo z przyjaźnią, sportem, atrakcyjnością seksualną, sukcesem. Być może alkohol, a raczej jego picie, przestało być postrzegane w kategoriach etyczno-moralnych, a stało się częścią powszechnie akceptowanego stylu życia.
Proces liberalizacji polityki alkoholowej był szczególnie intensywny przed rokiem 1998. Większość środków kontroli została osłabiona w pierwszej połowie lat 90. Wydaje się, że zmiany w postawach respondentów mogą być postrzegane raczej jako efekt, a nie przyczyna zmian w polityce alkoholowej. Zmiany w legislacji dotyczącej alkoholu mogły być sygnałem dla społeczeństwa, że reakcje restrykcyjne nie
jak również reklama alkoholu, szczególnie piwa, która choć zakazana, była powszechnie obecna w latach 90. Materiały reklamowe łączyły piwo z przyjaźnią, sportem, atrakcyjnością seksualną, sukcesem. Być może alkohol, a raczej jego picie, przestało być postrzegane w kategoriach etyczno-moralnych, a stało się częścią powszechnie akceptowanego stylu życia. <br>Proces liberalizacji polityki alkoholowej był szczególnie intensywny przed rokiem 1998. Większość środków kontroli została osłabiona w pierwszej połowie lat 90. Wydaje się, że zmiany w postawach respondentów mogą być postrzegane raczej jako efekt, a nie przyczyna zmian w polityce alkoholowej. Zmiany w legislacji dotyczącej alkoholu mogły być sygnałem dla społeczeństwa, że reakcje restrykcyjne nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego