Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
i nie przestaje być następstwem żywiołowo hermeneutycznej koncepcji krytyki literackiej.
8. Wobec nowych form kultury
Ekspresywizm i empatia zdecydowały o charakterze krytyki młodopolskiej - i przesądziły także o postaci, jaką przybrał w jej obrębie estetyzm. Trzeba bowiem przypominać nieustannie, że nie równał się on fascynacji pięknym przedmiotem, w jakimś bowiem sensie artefakt traktowano jako epifenomen, ważne było to, że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od
i nie przestaje być następstwem żywiołowo hermeneutycznej koncepcji krytyki literackiej. <br>8. Wobec nowych form kultury <br>Ekspresywizm i empatia zdecydowały o charakterze krytyki młodopolskiej - i przesądziły także o postaci, jaką przybrał w jej &lt;page nr=142&gt; obrębie estetyzm. Trzeba bowiem przypominać nieustannie, że nie równał się on fascynacji pięknym przedmiotem, w jakimś bowiem sensie artefakt traktowano jako epifenomen, ważne było to, że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego