Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
r. sparodiował je E.T.A. Hoffmann w ironicznej opowieści Księżniczka Brambilla. Kaprys według Jakuba Callota. Heide Eilert zauważyła, że kreowana przez Hoffmanna postać aktora Giglia Favy, jego gry na scenie i zachowań poza nią, jest satyrycznym odpowiednikiem wskazówek, ułożonych dla aktorów przez Goethego.)
Widowni weimarskiego teatru dworskiego ton nadawała arystokracja. Z jej gustami współgrała dobrze Goethego koncepcja teatru, oparta na klasycznym wzorcu sztuki: walory estetyczne Goethe przedstawiał jako podstawowy czynnik, świadczący o poziomie przedstawienia. W Prologu do Myśliwego Augusta Wilhelma Ifflanda, otwierającego działalność teatru pod jego kierownictwem (7 maja 1791), Goethe podnosił właśnie rolę harmonii i piękna całości spektaklu. O
r. sparodiował je E.T.A. Hoffmann w ironicznej opowieści Księżniczka Brambilla. Kaprys według Jakuba Callota. Heide Eilert zauważyła, że kreowana przez Hoffmanna postać aktora Giglia Favy, jego gry na scenie i zachowań poza nią, jest satyrycznym odpowiednikiem wskazówek, ułożonych dla aktorów przez Goethego.)<br>Widowni weimarskiego teatru dworskiego ton nadawała arystokracja. Z jej gustami współgrała dobrze Goethego koncepcja teatru, oparta na klasycznym wzorcu sztuki: walory estetyczne Goethe przedstawiał jako podstawowy czynnik, świadczący o poziomie przedstawienia. W Prologu do Myśliwego Augusta Wilhelma Ifflanda, otwierającego działalność teatru pod jego kierownictwem (7 maja 1791), Goethe podnosił właśnie rolę harmonii i piękna całości spektaklu. O
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego