Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
w przypadku klasycznych usług bankowych, trudna do realizacji. Może być właściwie stosowana przy wprowadzaniu nowego produktu, ponieważ bank korzysta wtedy z monopolistycznej pozycji. Należy jednak podkreślić, że nowe produkty bankowe charakteryzują się szczególnie dużym stopniem naśladownictwa. Po wprowadzeniu nowego produktu banki konkurencyjne mogą stosunkowo szybko skopiować go i poszerzyć własny asortyment produktów. Odnosi się to zwłaszcza do tradycyjnej oferty bankowej. Stąd właśnie stosowanie cen skimming na nowe produkty jest utrudnione i może być stosowane krótko. Banki mogą natomiast stosować ceny wysokie wtedy, gdy ich pozycja na rynku jest dominująca i brak jest zagrożeń ze strony konkurencyjnych instytucji finansowych.
Jeśli oferowana jest
w przypadku klasycznych usług bankowych, trudna do realizacji. Może być właściwie stosowana przy wprowadzaniu nowego produktu, ponieważ bank korzysta wtedy z monopolistycznej pozycji. Należy jednak podkreślić, że nowe produkty bankowe charakteryzują się szczególnie dużym stopniem naśladownictwa. Po wprowadzeniu nowego produktu banki konkurencyjne mogą stosunkowo szybko skopiować go i poszerzyć własny asortyment produktów. Odnosi się to zwłaszcza do tradycyjnej oferty bankowej. Stąd właśnie stosowanie cen &lt;foreign lang="eng"&gt;skimming&lt;/&gt; na nowe produkty jest utrudnione i może być stosowane krótko. Banki mogą natomiast stosować ceny wysokie wtedy, gdy ich pozycja na rynku jest dominująca i brak jest zagrożeń ze strony konkurencyjnych instytucji finansowych.<br>Jeśli oferowana jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego