Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
kompozytora ­ pozbawiona formalnego tytułu (nr
2) charakteryzuje się stylem pełnym patetycznej ekspresji, z bogatą partią organową
o orkiestrowym charakterze. Ze stylem polifonii wokalnej wiążą ją jedynie dwa
większe fugata ­ Cum Sancto Spiritu (na zakończenie części Gloria) oraz Et vitam
venturi saeculi (na zakończenie Credo). Missa pro Pace (nr 3) w aspekcie stylu
jest najbardziej skontrastowana i jednocześnie najbogatsza ­ pełna blasku, patosu
i równocześnie głębszej ekspresji. Messe "Stella Maris" (nr 4) reprezentuje
styl pokrewny mszy poprzedniej, lecz mniej skontrastowany, ponadto bardziej
wyważony typ ekspresji.

Missa de Lourdes (nr 5) charakteryzuje się delikatnym, pełnym wyważonej ekspresji
stylem polifonii wokalnej, związanym z najsilniej eksponowanym
kompozytora ­ pozbawiona formalnego tytułu (nr <br>2) charakteryzuje się stylem pełnym patetycznej ekspresji, z bogatą partią organową <br>o orkiestrowym charakterze. Ze stylem polifonii wokalnej wiążą ją jedynie dwa <br>większe fugata ­ Cum Sancto Spiritu (na zakończenie części Gloria) oraz Et vitam <br>venturi saeculi (na zakończenie Credo). Missa pro Pace (nr 3) w aspekcie stylu <br>jest najbardziej skontrastowana i jednocześnie najbogatsza ­ pełna blasku, patosu <br>i równocześnie głębszej ekspresji. Messe "Stella Maris" (nr 4) reprezentuje <br>styl pokrewny mszy poprzedniej, lecz mniej skontrastowany, ponadto bardziej <br>wyważony typ ekspresji.<br><br> Missa de Lourdes (nr 5) charakteryzuje się delikatnym, pełnym wyważonej ekspresji <br>stylem polifonii wokalnej, związanym z najsilniej eksponowanym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego