Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
o wprowadzenie antropologii w sensie etymologicznym, tzn. systemu interpretacji zdającego jednocześnie sprawę z aspektów fizycznego, fizjologicznego, psychicznego i socjologicznego wszystkich zachowań.
Ujęcie tej całej rzeczywistości - tak złożonej i skomplikowanej - w system jest możliwe według Lévi-Straussa tylko w ludzkim doświadczeniu; można więc powiedzieć, że całościowy fakt społeczny jest wcieleniem rozmaitych aspektów życia społecznego w indywidualne doświadczenie. Każda zasada interpretacyjna rzeczywistości społecznej łączy więc ze sobą obiektywność analizy z subiektywnością przeżycia.
"Aby należycie zrozumieć jakiś fakt społeczny, trzeba ujmować go całościowo. tzn. z zewnątrz, jako rzecz, której częścią nieodłączną jest jednakże subiektywne ujęcie (uświadamiane lub nieuświadamiane)".
Przy czym proces opisu rzeczywistości jako
o wprowadzenie antropologii w sensie etymologicznym, tzn. systemu interpretacji zdającego jednocześnie sprawę z aspektów fizycznego, fizjologicznego, psychicznego i socjologicznego wszystkich zachowań. &lt;page nr=46&gt;<br>Ujęcie tej całej rzeczywistości - tak złożonej i skomplikowanej - w system jest możliwe według Lévi-Straussa tylko w ludzkim doświadczeniu; można więc powiedzieć, że całościowy fakt społeczny jest wcieleniem rozmaitych aspektów życia społecznego w indywidualne doświadczenie. Każda zasada interpretacyjna rzeczywistości społecznej łączy więc ze sobą obiektywność analizy z subiektywnością przeżycia.<br>"Aby należycie zrozumieć jakiś fakt społeczny, trzeba ujmować go całościowo. tzn. z zewnątrz, jako rzecz, której częścią nieodłączną jest jednakże subiektywne ujęcie (uświadamiane lub nieuświadamiane)".<br>Przy czym proces opisu rzeczywistości jako
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego