Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 32
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
i 30 minut, obecnie ekspresem także 2 godziny i 30 minut.
Drogę bitą między Nowym Targiem a Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884. Od 1902 r. zaczęły dojeżdżać do Zakopanego samochody prywatne. Już od 1922 r. Zakopiańska Spółka Samochodowa zorganizowała komunikację miejską autobusową, a także regularne połączenia autobusowe z Krakowem, Szczawnicą i Smokowcem, tym razem nie omijając już Nowego Targu.
7 grudnia 1972 r. Rada Ministrów Polski Ludowej przyjęła uchwałę w sprawie rozwoju Zakopanego i powiatu tatrzańskiego i wyasygnowała na ten cel około dwóch miliardów złotych. Ustalono równocześnie program inwestycji, na które miała zostać przeznaczona ta olbrzymia dotacja
i 30 minut, obecnie ekspresem także 2 godziny i 30 minut.<br>Drogę bitą między Nowym Targiem a Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884. Od 1902 r. zaczęły dojeżdżać do Zakopanego samochody prywatne. Już od 1922 r. Zakopiańska Spółka Samochodowa zorganizowała komunikację miejską autobusową, a także regularne połączenia autobusowe z Krakowem, Szczawnicą i Smokowcem, tym razem nie omijając już Nowego Targu.<br>7 grudnia 1972 r. Rada Ministrów Polski Ludowej przyjęła uchwałę w sprawie rozwoju Zakopanego i powiatu tatrzańskiego i wyasygnowała na ten cel około dwóch miliardów złotych. Ustalono równocześnie program inwestycji, na które miała zostać przeznaczona ta olbrzymia dotacja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego