Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
mimika i gesty sprawiają wrażenie specyficznie "fotograficznych" właśnie. Tak więc i pod tym względem twórczość Fałata przeciwstawia się kapistowskim założeniom. koloryści przeciwstawiali przecież wyraźnie malarstwo fotografii, ujęcie malarskie - fotograficznemu. Przejawiało się to m. in. w określonym wyborze tematów, upozowaniu modela, sposobie malowania, stosowaniu grób ej faktury; wszystko to służyło obronie autonomiczności malarstwa przed groźnym intruzem i rywalem jakim stała się w pewnym momencie oparta na nowoczesnych zdobyczach techniki fotografia.
W latach sześćdziesiątych poczęto jednak w twórczości likwidować ostro podkreślaną opozycyjność obrazu malarskiego i zdjęcia fotograficznego. Plastycy zaczęli korzystać szeroko ze zdjęć jako materiału dzieła sztuki. Czyniono to przy tym na różny
mimika i gesty sprawiają wrażenie specyficznie "fotograficznych" właśnie. Tak więc i pod tym względem twórczość Fałata przeciwstawia się kapistowskim założeniom. koloryści przeciwstawiali przecież wyraźnie malarstwo fotografii, ujęcie malarskie - fotograficznemu. Przejawiało się to m. in. w określonym wyborze tematów, upozowaniu modela, sposobie malowania, stosowaniu grób ej faktury; wszystko to służyło obronie autonomiczności malarstwa przed groźnym intruzem i rywalem jakim stała się w pewnym momencie oparta na nowoczesnych zdobyczach techniki fotografia.<br> W latach sześćdziesiątych poczęto jednak w twórczości likwidować ostro podkreślaną opozycyjność obrazu malarskiego i zdjęcia fotograficznego. Plastycy zaczęli korzystać szeroko ze zdjęć jako materiału dzieła sztuki. Czyniono to przy tym na różny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego