Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura Niezależna
Nr: 36
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1971
Rok powstania: 1987
świadectwem. Dopiero w konfrontacji z nimi okazuje się, że to Stomil - prorok radykalizmu i ofiara ideologicznego samogwałtu - jest już anachroniczny. Świat ostygnął, wyzbył się drgawek i dreszczy, jest raczej znużony i mało skory do nowych erupcji. Szczególnie, iż radykalizm lat 30 i 50-tych zrutynizował się dokumentnie. Dziś ulubiona twórczość awangardy, to budowa ołtarzy. Pełnomocnik, wzorcowy pracownik sowieckiego KC, zimny, z rezerwą, pragmatyk w ramach obowiązującego utopię szaleństwa, w nienagannym garniturze, który nie pozwala na żadne analogie ze skórą październikowego komisarza: jest wprawdzie nadal niewolnikiem Dogmatu i wyznawcą niewolniczej moralności, ale dlatego, że dokonał takiego wyboru. "Dlaczego pan był niewolnikiem idei
świadectwem. Dopiero w konfrontacji z nimi okazuje się, że to Stomil - prorok radykalizmu i ofiara ideologicznego samogwałtu - jest już anachroniczny. Świat ostygnął, wyzbył się drgawek i dreszczy, jest raczej znużony i mało skory do nowych erupcji. Szczególnie, iż radykalizm lat 30 i 50-tych zrutynizował się dokumentnie. Dziś ulubiona twórczość awangardy, to budowa ołtarzy. Pełnomocnik, wzorcowy pracownik sowieckiego KC, zimny, z rezerwą, pragmatyk w ramach obowiązującego utopię szaleństwa, w nienagannym garniturze, który nie pozwala na żadne analogie ze skórą październikowego komisarza: jest wprawdzie nadal niewolnikiem Dogmatu i wyznawcą niewolniczej moralności, ale dlatego, że dokonał takiego wyboru. "Dlaczego pan był niewolnikiem idei
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego