Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
się w odpowiedzi na jedno z kluczowych pytań tekstu: po co Raniewska wróciła do opuszczonego niegdyś przez siebie majątku?
Halina Skoczyńska gra kobietę, która nie przyjechała tu w poszukiwaniu wspomnień, lecz po to, by umrzeć. W oswojeniu przeczucia śmierci pomaga jej tylko alkohol. Pijana - ze śmiechem opowiada o śmierci synka, bagatelizuje groźbę bankructwa. Wbrew tradycji scenicznej roli Raniewskiej bohaterka Skoczyńskiej nie jest dziecięco naiwna ani beztroska. Balansuje raczej między rozpaczą a udawaną radością, bo chce w ten sposób odegnać od siebie nieuchronny koniec życia. Nieustanne przechodzenie ożywienia Raniewskiej w nagłą bezsilność wyznacza niespokojny rytm całego spektaklu. Reżyser mistrzowsko operuje kontrapunktem, każdą
się w odpowiedzi na jedno z kluczowych pytań tekstu: po co Raniewska wróciła do opuszczonego niegdyś przez siebie majątku? <br>Halina Skoczyńska gra kobietę, która nie przyjechała tu w poszukiwaniu wspomnień, lecz po to, by umrzeć. W oswojeniu przeczucia śmierci pomaga jej tylko alkohol. Pijana - ze śmiechem opowiada o śmierci synka, bagatelizuje groźbę bankructwa. Wbrew tradycji scenicznej roli Raniewskiej bohaterka Skoczyńskiej nie jest dziecięco naiwna ani beztroska. Balansuje raczej między rozpaczą a udawaną radością, bo chce w ten sposób odegnać od siebie nieuchronny koniec życia. Nieustanne przechodzenie ożywienia Raniewskiej w nagłą bezsilność wyznacza niespokojny rytm całego spektaklu. Reżyser mistrzowsko operuje kontrapunktem, każdą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego