Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
być tylko słuchaczem, nie ma komu replikować.
Efektów akustycznych było wiele w romantycznych dramatach, ale w Nie-Boskiej komedii ich jakość jest zdecydowanie nietypowa. Przede wszystkim efekty te są mniej hałaśliwe. Jest romantyczne skojarzenie poezji z muzyką (w początkowym obrazie poety fałszywego i w końcowym wezwaniu "do pieśni"). Jest weselny bal i są tańce oszalałych hrabin u rewolucjonistów, jest głos zegara na wieży kościoła i kontrastująca z tymi efektami wizja opuszczenia w domu, w którym brak dźwięku: "dom ogłuchł - oniemiał". Natomiast burze, wichry i pioruny są ukłonem w stronę konwencji; najmocniejszy bowiem efekt akustyczny to gra na fortepianie tracącej zmysły Żony
być tylko słuchaczem, nie ma komu replikować.<br>Efektów akustycznych było wiele w romantycznych dramatach, ale w Nie-Boskiej komedii ich jakość jest zdecydowanie nietypowa. Przede wszystkim efekty te są mniej hałaśliwe. Jest romantyczne skojarzenie poezji z muzyką (w początkowym obrazie poety fałszywego i w końcowym wezwaniu "do pieśni"). Jest weselny bal i są tańce oszalałych hrabin u rewolucjonistów, jest głos zegara na wieży kościoła i kontrastująca z tymi efektami wizja opuszczenia w domu, w którym brak dźwięku: "dom ogłuchł - oniemiał". Natomiast burze, wichry i pioruny są ukłonem w stronę konwencji; najmocniejszy bowiem efekt akustyczny to gra na fortepianie tracącej zmysły Żony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego