Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
poziomie zmysłów, ściśle kierując jego percepcją. Nieustające "dzianie się" nie pozostawia czasu do namysłu. Wolne tempo - przeciwnie - daje widzowi wiele samodzielności, sprzyja refleksji i odbiorowi pogłębionemu, wychodzącemu poza prostą identyfikację obiektów, zdarzeń na ekranie i ich podstawowych powiązań. Może dlatego na wolne tempo mogą sobie pozwolić tylko wielcy mistrzowie, bo banał i pustka zostają wówczas łatwo obnażone.
Naprawdę interesujące jest jednak pytanie, w jaki sposób tempo może funkcjonować w filmie, jak może być w nim wykorzystane, jak splata się z jego innymi elementami? A zatem, czy jest tylko pojęciem technicznym, czy też kategorią estetyczną? Moim zdaniem, odpowiedź jest jednoznaczna. Potwierdzają ją
poziomie zmysłów, ściśle kierując jego percepcją. Nieustające "dzianie się" nie pozostawia czasu do namysłu. Wolne tempo - przeciwnie - daje widzowi wiele samodzielności, sprzyja refleksji i odbiorowi pogłębionemu, wychodzącemu poza prostą identyfikację obiektów, zdarzeń na ekranie i ich podstawowych powiązań. Może dlatego na wolne tempo mogą sobie pozwolić tylko wielcy mistrzowie, bo banał i pustka zostają wówczas łatwo obnażone.<br>Naprawdę interesujące jest jednak pytanie, w jaki sposób tempo może funkcjonować w filmie, jak może być w nim wykorzystane, jak splata się z jego innymi elementami? A zatem, czy jest tylko pojęciem technicznym, czy też kategorią estetyczną? Moim zdaniem, odpowiedź jest jednoznaczna. Potwierdzają ją
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego