Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
początku obecnego sezonu, zatytułowanym "Regarde les hommes tomber", czyli "Patrz na upadających mężczyzn".
Ten utwór - również debiut reżyserski doświadczonego scenarzysty Jacquesa Audiard - ma dwa gatunkowe wzorce, oba amerykańskie - czarny kryminał i kino drogi - ale przetwarza je w oryginalną całość.
Dwa wątki zbliżają się do siebie stopniowo.
Pierwszy: starzejący się komiwojażer (bardzo dobry Jean Yanne) staje się świadkiem postrzelenia - przez płatnych morderców, z samochodu - swojego przyjaciela i wspólnika, który nie odzyskuje przytomności.
Postanawia się zemścić.
Drugi wątek, cofnięty w czasie: dwaj płatni mordercy, stary i młody (Jean-Louis Trintignant i Kassowitz właśnie), spotykają się przypadkiem i zaprzyjaźniają.
To na ich trop wpada Jean
początku obecnego sezonu, zatytułowanym "Regarde les hommes tomber", czyli "Patrz na upadających mężczyzn".<br>Ten utwór - również debiut reżyserski doświadczonego scenarzysty Jacquesa Audiard - ma dwa gatunkowe wzorce, oba amerykańskie - czarny kryminał i kino drogi - ale przetwarza je w oryginalną całość.<br>Dwa wątki zbliżają się do siebie stopniowo.<br>Pierwszy: starzejący się komiwojażer (bardzo dobry Jean Yanne) staje się świadkiem postrzelenia - przez płatnych morderców, z samochodu - swojego przyjaciela i wspólnika, który nie odzyskuje przytomności.<br>Postanawia się zemścić.<br>Drugi wątek, cofnięty w czasie: dwaj płatni mordercy, stary i młody (Jean-Louis Trintignant i Kassowitz właśnie), spotykają się przypadkiem i zaprzyjaźniają.<br>To na ich trop wpada Jean
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego