Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
i nic im nie groziło.
W tym roku pokazano również manuskrypty kantat Bacha - wszak obchodzimy Rok Bachowski. Do programu festiwalowego włączono dzieło lipskiego kantora. "Pasję według św. Jana" zaprezentował zespół La Stagione z Frankfurtu; publiczność krakowska mogła porównać tę interpretację z niedawnym wykonaniem tego dzieła przez wiedeński Concentus Musicus pod batutą Nikolausa Harnoncourta. Pasja według muzyków niemieckich była mniej "romantyczna", pełna szlachetnej prostoty. Muzykę Beethovena zestawiono na festiwalu nie tylko z utworami Bacha i Pendereckiego, lecz także z młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno
i nic im nie groziło.<br>W tym roku pokazano również manuskrypty kantat Bacha - wszak obchodzimy Rok Bachowski. Do programu festiwalowego włączono dzieło lipskiego kantora. "Pasję według św. Jana" zaprezentował zespół La Stagione z Frankfurtu; publiczność krakowska mogła porównać tę interpretację z niedawnym wykonaniem tego dzieła przez wiedeński Concentus Musicus pod batutą Nikolausa Harnoncourta. Pasja według muzyków niemieckich była mniej "romantyczna", pełna szlachetnej prostoty. Muzykę Beethovena zestawiono na festiwalu nie tylko z utworami Bacha i Pendereckiego, lecz także z młodzieńczą I symfonią Mendelssohna (Deutsches Kammerorchester z Berlina) bądź monumentalną V symfonią Mahlera (NOSPR pod batutą Antoniego Wita). Można też było wysłuchać zarówno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego