Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Pierwszym był "Nautilus", zaprojektowany przez Amerykanów w roku 1954 (96 x 8 metrów, 4000 ton), który wsławił się przepłynięciem pod lodową czapą bieguna północnego. Wkrótce okręty podwodne uzbrojono w atomowe pociski dalekiego zasięgu. Pierwszym był amerykański "George Washington" z roku 1959, mający aż 114 metrów długości, 19 metrów szerokości i blisko 7000 ton wyporności. W latach 70. nastała era okrętów "inteligentnych". Należy do nich bohater naszego artykułu "Toledo" - reprezentant klasy Los Angeles, opracowanej w roku 1976. Zaledwie rok później Rosjanie wyprodukowali bardzo podobny okręt typu Tajfun, który bezspornie jest do dziś największą łodzią podwodną na świecie: ma 168 metrów długości, jego
Pierwszym był "Nautilus", zaprojektowany przez Amerykanów w roku 1954 (96 x 8 metrów, 4000 ton), który wsławił się przepłynięciem pod lodową czapą bieguna północnego. Wkrótce okręty podwodne uzbrojono w atomowe pociski dalekiego zasięgu. Pierwszym był amerykański "George Washington" z roku 1959, mający aż 114 metrów długości, 19 metrów szerokości i blisko 7000 ton wyporności. W latach 70. nastała era okrętów "inteligentnych". Należy do nich bohater naszego artykułu "Toledo" - reprezentant klasy Los Angeles, opracowanej w roku 1976. Zaledwie rok później Rosjanie wyprodukowali bardzo podobny okręt typu Tajfun, który bezspornie jest do dziś największą łodzią podwodną na świecie: ma 168 metrów długości, jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego