Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
w półsamoczynną blokadę linową to ona właśnie stanowi podstawę prowadzenia ruchu pociągów, a telefonogramy zapowiadawcze mają charakter uproszczony - informacyjny. Półsamoczynność blokady liniowej polega na tym, iż obsłużenie jej na nastawni uzależnione jest od oddziaływania pociągu poprzez urządzenia zainstalowane w terenie.
Na szlaku jednotorowym półsamoczynna blokada liniowa składa się z trzech bloków na każdej stacji połączonych ze sobą w pary.

Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy
Na szlaku dwutorowym zastosowane mogą występować w zasadzie dwa podstawowe rodzaje półsamoczynnej blokady liniowej, a więc - półsamoczynna blokada liniowa jednokierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu jednokierunkowego po każdym torze) oraz półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa (umożliwiająca
w półsamoczynną blokadę linową to ona właśnie stanowi podstawę prowadzenia ruchu pociągów, a telefonogramy zapowiadawcze mają charakter uproszczony - informacyjny. Półsamoczynność blokady liniowej polega na tym, iż obsłużenie jej na nastawni uzależnione jest od oddziaływania pociągu poprzez urządzenia zainstalowane w terenie.<br>Na szlaku jednotorowym półsamoczynna blokada liniowa składa się z trzech bloków na każdej stacji połączonych ze sobą w pary.<br><br>Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br>Na szlaku dwutorowym zastosowane mogą występować w zasadzie dwa podstawowe rodzaje półsamoczynnej blokady liniowej, a więc - półsamoczynna blokada liniowa jednokierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu jednokierunkowego po każdym torze) oraz półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa (umożliwiająca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego