Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kurier Szczeciński
Nr: 13/03
Miejsce wydania: Szczecin
Rok: 2002
akcyzy. Gdy okazało się, że import używanych aut, w tym wielu kilkunastoletnich, rośnie lawinowo, pojawiły się spekulacje o podwyżce akcyzy. Były one tym bardziej uzasadnione, że sprzedaż nowych samochodów w styczniu spadła o ponad 30 procent w porównaniu od i tak bardzo złego stycznia 2001 r. Resort finansów zadziałał więc błyskawicznie w obronie interesów krajowych producentów i oficjalnych importerów. Akcyza jest obecnie uzależniona od pojemności silnika i wieku samochodów. Dla pojazdów o pojemności do 2 l i nie mających więcej niż 2 lata wynosi 3,1 proc., a dla sześcioletnich i starszych ponad 50 proc. O tym, jak duże wrażenie zrobiły
akcyzy. Gdy okazało się, że import używanych aut, w tym wielu kilkunastoletnich, rośnie lawinowo, pojawiły się spekulacje o podwyżce akcyzy. Były one tym bardziej uzasadnione, że sprzedaż nowych samochodów w styczniu spadła o ponad 30 procent w porównaniu od i tak bardzo złego stycznia 2001 r. Resort finansów zadziałał więc błyskawicznie w obronie interesów krajowych producentów i oficjalnych importerów. Akcyza jest obecnie uzależniona od pojemności silnika i wieku samochodów. Dla pojazdów o pojemności do 2 l i nie mających więcej niż 2 lata wynosi 3,1 proc., a dla sześcioletnich i starszych ponad 50 proc. O tym, jak duże wrażenie zrobiły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego