Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
Wprawdzie muzyczna rewolucja lat siedemdziesiątych zaczęła się w nowojorskich klubach CBGB's i Max's Kansas City, ale jednak punk rock był przede wszystkim zjawiskiem brytyjskim. Według słów Lenny'ego Kaye'a, cenionego krytyka i członka zespołu Patti Smith: "Ramones, Television, Blondie, Talking Heads, Patti Smith Group - prezentowali bardziej spontaniczną naiwność punk rocka niż brutalną rzeczywistość ulicy; w muzyce tych zespołów było za dużo przywiązania do sztuki".
Od powstania w czerwcu 1976 roku The Clash prezentował zaangażowany nurt punk rocka i bardziej przekonująco wyrażał interesy przeciętnego fana niż Sex Pistols. Teksty zespołu, szczególnie w pierwszym okresie, stanowiły rodzaj cinema verite dylematów i marzeń bezrobotnych nastolatków
Wprawdzie muzyczna rewolucja lat siedemdziesiątych zaczęła się w nowojorskich klubach CBGB's i Max's Kansas City, ale jednak punk rock był przede wszystkim zjawiskiem brytyjskim. Według słów Lenny'ego Kaye'a, cenionego krytyka i członka zespołu Patti Smith: "Ramones, Television, Blondie, Talking Heads, Patti Smith Group - prezentowali bardziej spontaniczną naiwność punk rocka niż brutalną rzeczywistość ulicy; w muzyce tych zespołów było za dużo przywiązania do sztuki".<br>Od powstania w czerwcu 1976 roku The Clash prezentował zaangażowany nurt punk rocka i bardziej przekonująco wyrażał interesy przeciętnego fana niż Sex Pistols. Teksty zespołu, szczególnie w pierwszym okresie, stanowiły rodzaj cinema verite dylematów i marzeń bezrobotnych nastolatków
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego