Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
do tak brutalnych metod - ubolewają nad pojawieniem się "dyktatorskich" win włoskie gazety. Faktycznie: sprzedaż wina w Italii w ostatnich latach spadła. Szczególnie młodzi mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego wolą - tak jak ich rówieśnicy w Niemczech, Anglii lub Belgii - popijać piwo, uznawane za napój bardziej egalitarny, masowy. Stąd też szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie Hitlera umieszczono "Ein Volk, ein Reich, ein Fehrer" (Jeden naród, jedna Rzesza, jeden Wódz), czerwone wytrawne z Józefem Stalinem zachęca do upicia się sloganem "Wpieriod!", a białe z
do tak brutalnych metod - ubolewają nad pojawieniem się "dyktatorskich" win włoskie gazety. Faktycznie: sprzedaż wina w Italii w ostatnich latach spadła. Szczególnie młodzi mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego wolą - tak jak ich rówieśnicy w Niemczech, Anglii lub Belgii - popijać piwo, uznawane za napój bardziej egalitarny, masowy. Stąd też szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie Hitlera umieszczono "Ein Volk, ein Reich, ein Fehrer" (Jeden naród, jedna Rzesza, jeden Wódz), czerwone wytrawne z Józefem Stalinem zachęca do upicia się sloganem "Wpieriod!", a białe z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego