Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
ma i nie może mieć sensu ontologicznego odpowiadającego tradycyjnemu terminowi existentia: ontologicznie existentia znaczy, bycie faktycznie obecne (Vorhandensein), modus bycia, który jest zasadniczo obcy bytowi mającemu typ bytu ludzkiego. Unikniemy wszelkiego pomieszania używając zawsze, zamiast existentia - interpretującego wyrażenia: bycie - faktycznie - obecne, a rezerwując egzystencję dla oznaczenia determinacji bycia odpowiadającej jedynie bytowi ludzkiemu. "Istota" bytu ludzkiego (Dasein) leży w jego egzystencji. Cechy, które można wyróżnić w tym bycie nie są tedy wcale biorącymi się z faktycznie - obecnego - bycia faktycznie obecnymi cechami, które nadawałyby tę czy inną postać faktycznie obecnemu bytowi: są to możliwe modusy bycia Dasein i tylko tyle".
Byt ludzki określa
ma i nie może mieć sensu ontologicznego odpowiadającego tradycyjnemu terminowi existentia: ontologicznie existentia znaczy, bycie faktycznie obecne (&lt;tit&gt;Vorhandensein&lt;/&gt;), modus bycia, który jest zasadniczo obcy bytowi mającemu typ bytu ludzkiego. Unikniemy wszelkiego pomieszania używając zawsze, zamiast existentia - interpretującego wyrażenia: bycie - faktycznie - obecne, a rezerwując egzystencję dla oznaczenia determinacji bycia odpowiadającej jedynie bytowi ludzkiemu. "Istota" bytu ludzkiego (&lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt;) leży w jego egzystencji. Cechy, które można wyróżnić w tym bycie nie są tedy wcale biorącymi się z faktycznie - obecnego - bycia faktycznie obecnymi cechami, które nadawałyby tę czy inną postać faktycznie obecnemu bytowi: są to możliwe modusy bycia &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; i tylko tyle".<br>Byt ludzki określa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego