Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
wewnętrznego i zewnętrznego zapewniania jakości są takie same, gdyż cele wewnętrzne dostawcy są ściśle sprzężone z celami podmiotów z otoczenia. Natomiast różnice dotyczą zakresu i rodzajów działań prowadzonych w ramach zapewniania jakości. Na przykład, w zewnętrznym zapewnianiu jakości istotny jest zestaw działań związanych ze zdobywaniem (dla celów promocyjnych i kontraktowych) certyfikatów podmiotów trzecich na produkty, procesy i systemy.
4) Charakteryzując syntetycznie relację pomiędzy zapewnieniem jakości a zarządzaniem jakością należy stwierdzić odmienność tych pojęć. Pierwsze z nich obejmuje fazę przygotowawczą całości działań i ma na celu osiągnięcie określonego stanu gotowości, reprezentowanego przez postulowany poziom prawdopodobieństwa, że dostawca spełni wymagania jakościowe. Drugie - wyraża
wewnętrznego i zewnętrznego zapewniania jakości są takie same, gdyż cele wewnętrzne dostawcy są ściśle sprzężone z celami podmiotów z otoczenia. Natomiast różnice dotyczą zakresu i rodzajów działań prowadzonych w ramach zapewniania jakości. Na przykład, w zewnętrznym zapewnianiu jakości istotny jest zestaw działań związanych ze zdobywaniem (dla celów promocyjnych i kontraktowych) certyfikatów podmiotów trzecich na produkty, procesy i systemy.<br>4) Charakteryzując syntetycznie relację pomiędzy zapewnieniem jakości a zarządzaniem jakością należy stwierdzić odmienność tych pojęć. Pierwsze z nich obejmuje fazę przygotowawczą całości działań i ma na celu osiągnięcie określonego stanu gotowości, reprezentowanego przez postulowany poziom prawdopodobieństwa, że dostawca spełni wymagania jakościowe. Drugie - wyraża
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego