Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura i Społeczeństwo
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1977
skreślone, trzeba jednak zmienić proporcje między treściami wychowania, opierającymi się na przekazywaniu dziedzictwa kulturalnego, a treściami zaczerpniętymi z teraźniejszości i z wizji przyszłości, opartymi na osobistych doświadczeniach uczestnictwa w bieżącym życiu społecznym. Obraz przyszłości, oparty na planach rozwoju społecznego, ma stanowić siłę bardziej ukierunkowującą rozwój osobowości aniżeli wiedza o tym, co było. Nie oznacza to bynajmniej lekceważenia wiedzy o naszym dziedzictwie, ale nie powinna ona przytłaczać teraźniejszości i czynnego uczestnictwa. Wiedza o przeszłości podbudowuje i wyjaśnia wydarzenia bieżące i, traktując ją jako część edukacji permanentnej, można odciążyć przeładowane programy szkolne. Oczywiście, im dziecko jest młodsze, tym większą rolę odgrywają czynniki adaptacyjne, jednak możliwie
skreślone, trzeba jednak zmienić proporcje między treściami wychowania, opierającymi się na przekazywaniu dziedzictwa kulturalnego, a treściami zaczerpniętymi z teraźniejszości i z wizji przyszłości, opartymi na osobistych doświadczeniach uczestnictwa w bieżącym życiu społecznym. Obraz przyszłości, oparty na planach rozwoju społecznego, ma stanowić siłę bardziej ukierunkowującą rozwój osobowości aniżeli wiedza o tym, co było. Nie oznacza to bynajmniej lekceważenia wiedzy o naszym dziedzictwie, ale nie powinna ona przytłaczać teraźniejszości i czynnego uczestnictwa. Wiedza o przeszłości podbudowuje i wyjaśnia wydarzenia bieżące i, traktując ją jako część edukacji permanentnej, można odciążyć przeładowane programy szkolne. Oczywiście, im dziecko jest młodsze, tym większą rolę odgrywają czynniki adaptacyjne, jednak możliwie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego