Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jest także jego
przyczyną.
Huineng nauczał: "Nigdy nie popełnijcie tego błędu i nie myślcie,
iż medytacja i 'najwyższa mądrość' różnią się od siebie - one tworzą
jedność [...]. Nie myślcie, iż medytacja rodzi 'najwyższą mądrość' lub
że 'najwyższa mądrość' skłania do medytacji. [...] Praktyka 'oświecenia'
nie kryje się w słownej argumentacji. Jeśli dyskutujesz, co jest pierwsze,
medytacja czy 'najwyższa mądrość', oznacza to, że błądzisz". Huineng
wielokrotnie podkreślał, że między praktyką a 'oświeceniem' nie ma
związku przyczynowo-skutkowego - medytacja nie rodzi 'oświecenia',
a 'oświecenie' nie skłania do medytacji. Według niego 'najwyższa
mądrość' jest stanem 'nie-myślenia', w którym zachodzi sprzeczna
tożsamość myślenia i braku myślenia. "Jeśli
jest także jego <br>przyczyną. <br>Huineng nauczał: &lt;q&gt;"Nigdy nie popełnijcie tego błędu i nie myślcie, <br>iż medytacja i 'najwyższa mądrość' różnią się od siebie - one tworzą <br>jedność [...]. Nie myślcie, iż medytacja rodzi 'najwyższą mądrość' lub <br>że 'najwyższa mądrość' skłania do medytacji. [...] Praktyka 'oświecenia' <br>nie kryje się w słownej argumentacji. Jeśli dyskutujesz, co jest pierwsze, <br>medytacja czy 'najwyższa mądrość', oznacza to, że błądzisz".&lt;/&gt; Huineng <br>wielokrotnie podkreślał, że między praktyką a 'oświeceniem' nie ma <br>związku przyczynowo-skutkowego - medytacja nie rodzi 'oświecenia', <br>a 'oświecenie' nie skłania do medytacji. Według niego 'najwyższa <br>mądrość' jest stanem 'nie-myślenia', w którym zachodzi sprzeczna <br>tożsamość myślenia i braku myślenia. &lt;q&gt;"Jeśli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego