Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
osiągną zbawienie w pojęciu
chrześcijańskim bez uznania historycznego objawienia Słowa Bożego.
Twierdzi on, że zwłaszcza po Soborze Watykańskim II nie może budzić
żadnych wątpliwości fakt, iż człowiek jest usprawiedliwiony w łasce Bożej,
a więc może być zbawiony nawet wtedy, gdy nie należy w sensie socjologicznym
do Kościoła, nie jest ochrzczony, co więcej, uważa siebie za ateistę.
Człowiek ma zawsze możliwość osiągnięcia zbawienia w akceptacji nad-

naturalnego samoudzielenie się Boga w łasce. Rahner rozwija swoją koncepcję
'doświadczenia transcendentalnego' jako objawienia pierwotnego, którego nie
należy utożsamiać z objawieniem naturalnym. Każdy człowiek spotyka Boga
jako pytanie skierowane do jego wolności, spotyka go w formie niewyrażonej
osiągną zbawienie w pojęciu <br>chrześcijańskim bez uznania historycznego objawienia Słowa Bożego. <br>Twierdzi on, że zwłaszcza po Soborze Watykańskim II nie może budzić <br>żadnych wątpliwości fakt, iż człowiek jest usprawiedliwiony w łasce Bożej, <br>a więc może być zbawiony nawet wtedy, gdy nie należy w sensie socjologicznym <br>do Kościoła, nie jest ochrzczony, co więcej, uważa siebie za ateistę. <br>Człowiek ma zawsze możliwość osiągnięcia zbawienia w akceptacji nad- <br>&lt;page nr=40&gt;<br>naturalnego samoudzielenie się Boga w łasce. Rahner rozwija swoją koncepcję <br>'doświadczenia transcendentalnego' jako objawienia pierwotnego, którego nie <br>należy utożsamiać z objawieniem naturalnym. Każdy człowiek spotyka Boga <br>jako pytanie skierowane do jego wolności, spotyka go w formie niewyrażonej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego