się ona następstwem odcinków bez powiązań materiałowych, pozbawionych większych kontrastów wyrazowych. Płynność przebiegu odcinków sprawia, że poszczególne części nie tworzą struktur silnie zintegrowanych wewnętrznie, zamkniętych. Wyjątkowo stosuje kategorię dodawania <gap> i równocześnie korespondencji <gap>, powtarzając w sposób niemal prosty odcinek Hosanna w części <name type="tit">Sanctus</>. Każdy odcinek bądź część rozpoczyna <foreign lang="lat">intonatio</> jednogłosowe, zawierające cytaty chorałowe. Jest to wprawdzie kontrast fakturalny, lecz stosowany w utworze konsekwentnie traci ten walor, stając się jedynie pewną stałą zasadą kompozycyjną. Przytaczam budowę i klasy integracji <name type="tit">Sanctus</> (, przypomnijmy, oznacza integrację łańcuchową): <br>Podobnie Machl nie dąży do tworzenia struktur zamkniętych, silnie zintegrowanych wewnętrznie, lecz preferuje raczej integrację łańcuchową. Tylko niektóre odcinki