Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
narusza równowagę i statykę płaszczyzny architektury. Historia malarstwa, rzeźby i architektury ujawnia nam tę wieczną walkę autonomicznych elementów tych sztuk. Wielkie syntezy sztuk wizualnych rodziły się z gry ich przeciwieństw. Sztuka Egiptu, iluzyjne malarstwo Pompei, mozaiki Rawenny, malarstwo baroku, wreszcie działalność Corbusiera jest tego dowodem. Tak np. problem skali miary człowieka, tak istotny w działaniach plastycznych, w wysokościowym budownictwie staje się już pozowaniem wskaźników ludzkiej skali.
Głosimy hasło prawa każdego człowieka do uczestniczenia w tworzeniu kultury, prawa do manifestowania swych upodobań w strefie jego bezpośredniego otoczenia. Musimy dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej
narusza równowagę i statykę płaszczyzny architektury. Historia malarstwa, rzeźby i architektury ujawnia nam tę wieczną walkę autonomicznych elementów tych sztuk. Wielkie syntezy sztuk wizualnych rodziły się z gry ich przeciwieństw. Sztuka Egiptu, iluzyjne malarstwo Pompei, mozaiki Rawenny, malarstwo baroku, wreszcie działalność Corbusiera jest tego dowodem. Tak np. problem skali miary człowieka, tak istotny w działaniach plastycznych, w wysokościowym budownictwie staje się już pozowaniem wskaźników ludzkiej skali.<br> Głosimy hasło prawa każdego człowieka do uczestniczenia w tworzeniu kultury, prawa do manifestowania swych upodobań w strefie jego bezpośredniego otoczenia. Musimy dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego