Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Chrzciciela") i innymi motywami o pokrewnym charakterze. Symbolika tego
materiału wiąże się jednak ściśle z cytowanym uprzednio i komentowanym przesłaniem
kompozytora ­ czciciela, jak się okazuje, Najświętszej Marii Panny. Maliszewski
postępuje odmiennie w porównaniu do innych twórców posługujących się motywiką
Bogurodzicy (szerzej o tym w rozdziale II), nie eksponuje bowiem ani czytelności
motywu, ani, co istotniejsze kategorii "maiestas" ewokowanej charakterem pieśni
(szybkie tempo pierwszej fazy Kyrie), dopiero fazę następną (Andante) charakteryzują
aklamacje błagalne. Kompozytor naprzemiennie posługuje się korespondencją motywiczną,
np. T-A-S, homorytmicznym tutti (prz. 159) oraz aklamacjami typu antyfonalnego,
których melodyka ma charakter litanijnych wezwań (prz. 160). Korespondencja
motywiczna, mocno
Chrzciciela") i innymi motywami o pokrewnym charakterze. Symbolika tego <br>materiału wiąże się jednak ściśle z cytowanym uprzednio i komentowanym przesłaniem <br>kompozytora ­ czciciela, jak się okazuje, Najświętszej Marii Panny. Maliszewski <br>postępuje odmiennie w porównaniu do innych twórców posługujących się motywiką <br>Bogurodzicy (szerzej o tym w rozdziale II), nie eksponuje bowiem ani czytelności <br>motywu, ani, co istotniejsze kategorii "maiestas" ewokowanej charakterem pieśni <br>(szybkie tempo pierwszej fazy Kyrie), dopiero fazę następną (Andante) charakteryzują <br>aklamacje błagalne. Kompozytor naprzemiennie posługuje się korespondencją motywiczną, <br>np. T-A-S, homorytmicznym tutti (prz. 159) oraz aklamacjami typu antyfonalnego, <br>których melodyka ma charakter litanijnych wezwań (prz. 160). Korespondencja <br>motywiczna, mocno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego