Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
pragnął zachować autorską wizję spektaklu, a i dlatego także, by uchronić swe dzieło przed skutkami rozpoczynającej się emancypacji widowiska teatralnego (mniej dawała o sobie znać w Théâtre Français, o wiele bardziej w bulwarowym Porte-Saint-Martin). Przede wszystkim od nadużywania fascynujących widza "efektów" technicznych, do których przyzwyczaił teatr grozy. Ale dbałość Wiktora Hugo o szczegóły inscenizacji miała związek również z romantycznym pojmowaniem idei prawdy w teatrze - jako dbałości zarówno o realia (stąd tyle uwag dotyczących m.in. kostiumów), jak i o wierne traktowanie tekstu literackiego.
Każdy dramat Wiktora Hugo był pisany dla konkretnego teatru i jego aktorów. W Hernanim rolę tytułową
pragnął zachować autorską wizję spektaklu, a i dlatego także, by uchronić swe dzieło przed skutkami rozpoczynającej się emancypacji widowiska teatralnego (mniej dawała o sobie znać w Théâtre Français, o wiele bardziej w bulwarowym Porte-Saint-Martin). Przede wszystkim od nadużywania fascynujących widza "efektów" technicznych, do których przyzwyczaił teatr grozy. Ale dbałość Wiktora Hugo o szczegóły inscenizacji miała związek również z romantycznym pojmowaniem idei prawdy w teatrze - jako dbałości zarówno o realia (stąd tyle uwag dotyczących m.in. kostiumów), jak i o wierne traktowanie tekstu literackiego.<br>Każdy dramat Wiktora Hugo był pisany dla konkretnego teatru i jego aktorów. W Hernanim rolę tytułową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego