Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
a więc chcąc działać praktycznie), pedagog powinien postępować tak, aby jego działania dydaktyczne były niesprzeczne z dyrektywami wyprowadzonymi przez Aebliego z teorii Piageta. Przytoczony tu przykład jest przykładem pozytywnego, w interesie podmiotu (tu: dziecka), stosowania wiedzy psychologicznej w konkretnej sferze praktyki społecznej.

Obok pozytywnych istnieją też negatywne przypadki sięgania przez decydentów ze sfery praktycznego działania po wiedzę psychologiczną (naukową) w celu uzasadniania działań praktycznych, których cele zostały narzucone przez określoną ideologię. Ważne bowiem w takim przypadku będzie to, aby osiągnąć pożądany - z ideologicznego punktu widzenia - stan rzeczy (może chodzić np. o ukształtowanie w określony sposób osobowości dziecka, o zmianę postaw, o
a więc chcąc działać praktycznie), pedagog powinien postępować tak, aby jego działania dydaktyczne były niesprzeczne z dyrektywami wyprowadzonymi przez Aebliego z teorii Piageta. Przytoczony tu przykład jest przykładem pozytywnego, w interesie podmiotu (tu: dziecka), stosowania wiedzy psychologicznej w konkretnej sferze praktyki społecznej.<br><br>Obok pozytywnych istnieją też negatywne przypadki sięgania przez decydentów ze sfery praktycznego działania po wiedzę psychologiczną (naukową) w celu uzasadniania działań praktycznych, których cele zostały narzucone przez określoną ideologię. Ważne bowiem w takim przypadku będzie to, aby osiągnąć pożądany - z ideologicznego punktu widzenia - stan rzeczy (może chodzić np. o ukształtowanie w określony sposób osobowości dziecka, o zmianę postaw, o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego