Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
drogi. Większość przejazdów na szosach jest tak usytuowana, że kąt widzenia jest znacznie rozwarty i zawczasu możemy zapoznać się z sytuacją na torach. Obserwujemy też w tym samym czasie położenia zapór, sygnały świetlne i ewentualnie inne urządzenia zabezpieczające, znajdujące się przy przejeździe. Mamy jednak zawsze na uwadze, że możliwy jest defekt urządzeń mechanicznych często sterowanych automatycznie, że niewykluczony jest też błąd obsługi.
Dlatego przed wjazdem na każdy przejazd - strzeżony i niestrzeżony - musimy osobiście upewnić się, że tory z obu stron są wolne. Podkreśliliśmy to, iż musimy się upewnić osobiście. Chodzi o to, żeby nie polegać, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, na informacji
drogi. Większość przejazdów na szosach jest tak usytuowana, że kąt widzenia jest znacznie rozwarty i zawczasu możemy zapoznać się z sytuacją na torach. Obserwujemy też w tym samym czasie położenia zapór, sygnały świetlne i ewentualnie inne urządzenia zabezpieczające, znajdujące się przy przejeździe. Mamy jednak zawsze na uwadze, że możliwy jest defekt urządzeń mechanicznych często sterowanych automatycznie, że niewykluczony jest też błąd obsługi. <br> Dlatego przed wjazdem na każdy przejazd - strzeżony i niestrzeżony - musimy osobiście upewnić się, że tory z obu stron są wolne. Podkreśliliśmy to, iż musimy się upewnić osobiście. Chodzi o to, żeby nie polegać, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, na informacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego