Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
natchnieniem był nigeryjski bębniarz Babatunde Olatunji, którego styl niewiele miał wspólnego z rockowym graniem. Maureen używała jedynie bębna basowego, werbla, kotła i dwóch talerzy. Co najdziwniejsze, grała na tym zestawie na stojąco.
W połowie lat sześćdziesiątych z nowojorskiej Greenwich Village powoli zaczęli znikać zbuntowani folkowcy, a pustkę po nich wypełniała dekadencka bohema artystyczna. Awangardowi filmowcy, reżyserzy teatralni, plastycy i muzycy zaczęli zasiedlać tamtejsze kluby. Granica ekspansji nowej kultury rozszerzyła się na dzielnicę East End, gdzie czynsze były znacznie niższe. The Velvet Underground występowali wszędzie, gdzie mogli. Po kilku koncertach otrzymywali zwykle wymówienie. W grudniu 1965 roku grupa grała w Cafe Bizarre
natchnieniem był nigeryjski bębniarz Babatunde Olatunji, którego styl niewiele miał wspólnego z rockowym graniem. Maureen używała jedynie bębna basowego, werbla, kotła i dwóch talerzy. Co najdziwniejsze, grała na tym zestawie na stojąco.<br>W połowie lat sześćdziesiątych z nowojorskiej Greenwich Village powoli zaczęli znikać zbuntowani folkowcy, a pustkę po nich wypełniała dekadencka bohema artystyczna. Awangardowi filmowcy, reżyserzy teatralni, plastycy i muzycy zaczęli zasiedlać tamtejsze kluby. Granica ekspansji nowej kultury rozszerzyła się na dzielnicę East End, gdzie czynsze były znacznie niższe. The Velvet Underground występowali wszędzie, gdzie mogli. Po kilku koncertach otrzymywali zwykle wymówienie. W grudniu 1965 roku grupa grała w Cafe Bizarre
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego