Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
jego struktury pierwotnej, liturgicznej. W rezultacie
jednak, zabieg ten pozwalał na tworzenie bardziej rozbudowanych (mikro) struktur
formalnych, związanych właśnie z tak zakomponowanym tekstem, niekiedy jednorodnych
materiałowo i operujących jednorodnym typem ekspresji; stwarzało to także możliwość
operowania dużymi kontrastami. Ponadto w częściach Kyrie i Agnus Dei ­ nierozbudowanych
tekstowo, kompozytor wprowadzając element dekompozycji, mógł muzycznie nadać
im rozmiary proporcjonalne do części rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo,
­ zacieranie warstwy semantycznej tekstu,
­ różne typy narracji, np. praca motywiczna i korespondencja motywiczna z pierwszoplanową
rolą partii wokalnych,
­ współdziałanie partii instrumentalnych z partiami wokalnymi, np. w tworzeniu
kulminacji, na gruncie różnych typów narracji,
­ wstępy, epizody i interwencje
jego struktury pierwotnej, liturgicznej. W rezultacie <br>jednak, zabieg ten pozwalał na tworzenie bardziej rozbudowanych (mikro) struktur <br>formalnych, związanych właśnie z tak zakomponowanym tekstem, niekiedy jednorodnych <br>materiałowo i operujących jednorodnym typem ekspresji; stwarzało to także możliwość <br>operowania dużymi kontrastami. Ponadto w częściach Kyrie i Agnus Dei ­ nierozbudowanych <br>tekstowo, kompozytor wprowadzając element dekompozycji, mógł muzycznie nadać <br>im rozmiary proporcjonalne do części rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo,<br> ­ zacieranie warstwy semantycznej tekstu,<br> ­ różne typy narracji, np. praca motywiczna i korespondencja motywiczna z pierwszoplanową <br>rolą partii wokalnych,<br> ­ współdziałanie partii instrumentalnych z partiami wokalnymi, np. w tworzeniu <br>kulminacji, na gruncie różnych typów narracji,<br> ­ wstępy, epizody i interwencje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego