Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
momentu zdobycia korony pasjonuje, a nawet wzrusza widza. Dopiero potem odsuwa, oddala go i pożera czysty mechanizm historii. Odwrotnie niż w Ryszardzie II, którego Shakespeare zbliża nam i uczłowiecza dopiero w momencie abdykacji. Ryszard III uruchamia mechanizm walki o władzę, jest jak gdyby od niego niezależny, jest jego świadomością. I dlatego jest na planie pierwszym, jest protagonistą historii, jest cały w zbliżeniu. Pamiętacie monolog Oliviera wprost do kamery, wprost do nas, wprost do widza? Toeplitz trafnie to uchwycił, Ryszard nas wciąga do spółki, kibicujemy w tej okrutnej grze patrząc cały czas w jego karty. Ale od chwili, gdy zdobywa koronę patrzymy na
momentu zdobycia korony pasjonuje, a nawet wzrusza widza. Dopiero potem odsuwa, oddala go i pożera czysty mechanizm historii. Odwrotnie niż w <name type="tit">Ryszardzie II</>, którego Shakespeare zbliża nam i uczłowiecza dopiero w momencie abdykacji. Ryszard III uruchamia mechanizm walki o władzę, jest jak gdyby od niego niezależny, jest jego świadomością. I dlatego jest na planie pierwszym, jest protagonistą historii, jest cały w zbliżeniu. Pamiętacie monolog Oliviera wprost do kamery, wprost do nas, wprost do widza? Toeplitz trafnie to uchwycił, Ryszard nas wciąga do spółki, kibicujemy w tej okrutnej grze patrząc cały czas w jego karty. Ale od chwili, gdy zdobywa koronę patrzymy na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego