Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
ciasne. Jeżeli pierścieni okażą się zbyt ciasne, to końce ich spiłujemy pilnikiem iglakiem (rys. 9).
W silniku spalinowym pierścieni muszą mieć luz przy tak zwanych "zamkach". Luz ten likwiduje się samoczynnie w miarę wydłużania się pierścieni pod wpływem temperatury w cylindrze silnika. W naszej sprężarce cylinder będzie się rozgrzewał minimalnie, dlatego też przy dopasowywaniu pierścieni postaramy się, aby luzu nie było wcale.
Przy zakładaniu pierścieni na tłoczek posługujemy się trzema paskami z cienkiej blachy wyciętymi z puszki od konserw (rys. 10). Zakładanie pierścieni przez rozginanie w palcach z reguły prowadzi do ich pęknięcia.
Teraz możemy już połączyć tłoczek z główka korbowodu za
ciasne. Jeżeli pierścieni okażą się zbyt ciasne, to końce ich spiłujemy pilnikiem iglakiem (rys. 9).<br>W silniku spalinowym pierścieni muszą mieć luz przy tak zwanych "zamkach". Luz ten likwiduje się samoczynnie w miarę wydłużania się pierścieni pod wpływem temperatury w cylindrze silnika. W naszej sprężarce cylinder będzie się rozgrzewał minimalnie, dlatego też przy dopasowywaniu pierścieni postaramy się, aby luzu nie było wcale.<br>Przy zakładaniu pierścieni na tłoczek posługujemy się trzema paskami z cienkiej blachy wyciętymi z puszki od konserw (rys. 10). Zakładanie pierścieni przez rozginanie w palcach z reguły prowadzi do ich pęknięcia.<br>Teraz możemy już połączyć tłoczek z główka korbowodu za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego