Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
rozmaite wydarzenia i postacie znajdują się na styku stosunków chrześcijańsko-żydowskich, w haggadzie dochodzą do głosu elementy niechęci wobec chrześcijaństwa czy wobec Polaków. Uzewnętrzniają się na przykład w wymyślaniu fikcyjnych bohaterów czy zdarzeń. W takim podejściu i opowiadaniu kumulują się żydowskie zapatrywania na całość stosunków chrześcijańsko-żydowskich. Chrześcijanie oburzają się, dociekają prawdy. Żydzi dziwią się, że w ogóle takie pytania się im stawia. Chrześcijanin pyta: co to jest dobro? A Żyd pyta: co jest dobre dla Żydów?

- Teraz rozumiem, co miał na myśli ojciec Daniel Rufeisen, kiedy mówił, że źle się stawia przed Żydami problem Jezusa Chrystusa, że stawia się go
rozmaite wydarzenia i postacie znajdują się na styku stosunków chrześcijańsko-żydowskich, w &lt;orig&gt;haggadzie&lt;/&gt; dochodzą do głosu elementy niechęci wobec chrześcijaństwa czy wobec Polaków. Uzewnętrzniają się na przykład w wymyślaniu fikcyjnych bohaterów czy zdarzeń. W takim podejściu i opowiadaniu kumulują się żydowskie zapatrywania na całość stosunków chrześcijańsko-żydowskich. Chrześcijanie oburzają się, dociekają prawdy. Żydzi dziwią się, że w ogóle takie pytania się im stawia. Chrześcijanin pyta: co to jest dobro? A Żyd pyta: co jest dobre dla Żydów?<br><br> - Teraz rozumiem, co miał na myśli ojciec Daniel Rufeisen, kiedy mówił, że źle się stawia przed Żydami problem Jezusa Chrystusa, że stawia się go
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego