Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Legendy nowoczesności
Rok: 1944
musi na tej samej zasadzie przybrać fantastyczne zarysy.
Badając przejawy mitów kolektywnych w literaturze, zwrócił na to uwagę w interesującym szkicu Roger Caillois2. „Wydaje się rzeczą dopuszczalną twierdzić, że istnieje fantasmagoryczne przedstawienie Paryża, a biorąc ogólnie, wielkiego miasta, dość potężnie władające wyobraźnią, aby nigdy nie została wysunięta sprawa jego dokładności, we wszystkich szczegółach zaczerpnięte z książki, dość jednak powszechne, by tworzyło część kolektywnej atmosfery umysłowej i miało pewien wpływ hamujący". Paryż występuje nieodmiennie jako "Babilon współczesny", ocean zbrodni i upojenia, którego fale zamykają się nad głową śmiałka przenikającego w zamknięte bramą ognistą uroki, bramą, na której widnieje dantejski napis jak
musi na tej samej zasadzie przybrać fantastyczne zarysy.<br> Badając przejawy mitów kolektywnych w literaturze, zwrócił na to uwagę w interesującym szkicu Roger Caillois2. &lt;q&gt;&#132;Wydaje się rzeczą dopuszczalną twierdzić, że istnieje fantasmagoryczne przedstawienie Paryża, a biorąc ogólnie, wielkiego miasta, dość potężnie władające wyobraźnią, aby nigdy nie została wysunięta sprawa jego dokładności, we wszystkich szczegółach zaczerpnięte z książki, dość jednak powszechne, by tworzyło część kolektywnej atmosfery umysłowej i miało pewien wpływ hamujący"&lt;/&gt;. Paryż występuje nieodmiennie jako "Babilon współczesny", ocean zbrodni i upojenia, którego fale zamykają się nad głową śmiałka przenikającego w zamknięte bramą ognistą uroki, bramą, na której widnieje dantejski napis jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego