Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura i Społeczeństwo
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1977
132;permanentnym wychowaniem", nie zawężając go jedynie do spraw kształcenia (szkolenia i samokształcenia).
Współcześni ludzie są ciągle „niedojrzali" do nowości jakie im przynoszą postępy nauki i techniki, zmiany życia społecznego; „mądrość ojców przestała już być mądrością synów", jak pisał Bogdan Suchodolski. Ludzie ustawicznie „stają się", poszukują rozwiązań, dokonują wyboru spośród wielu możliwości. Słusznie podkreśla się w raporcie UNESCO, że żadne gotowe rozwiązania nie są już dzisiaj przydatne, że wychowawcy i wychowankowie muszą razem uczyć się trudnej sztuki życia, poszukiwać jego sensu, uczyć się kochać świat i czynić go bardziej ludzkim.
Tak więc wychowania we współczesnym świecie nie da się
132;permanentnym wychowaniem", nie zawężając go jedynie do spraw kształcenia (szkolenia i samokształcenia).<br>Współcześni ludzie są ciągle &#132;niedojrzali" do nowości jakie im przynoszą postępy nauki i techniki, zmiany życia społecznego; &#132;mądrość ojców przestała już być mądrością synów", jak pisał Bogdan Suchodolski. Ludzie ustawicznie &#132;stają się", poszukują rozwiązań, dokonują wyboru spośród wielu możliwości. Słusznie podkreśla się w raporcie UNESCO, że żadne gotowe rozwiązania nie są już dzisiaj przydatne, że wychowawcy i wychowankowie muszą razem uczyć się trudnej sztuki życia, poszukiwać jego sensu, uczyć się kochać świat i czynić go bardziej ludzkim.<br>Tak więc wychowania we współczesnym świecie nie da się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego