Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
się jednak stało, że to właśnie Lorentowicz we wstępie do swej książki stwierdził, że interesują go pisarze niepopularni, którzy nigdy nie szukali powodzenia - i z tych względów forma portretu jest najwłaściwsza, by przedstawić ich mało znane postacie:

W kształtowaniu portretu krytycznego Lorentowicz był dość rozważny i umiarkowany, z pewnością nie dorównywał w głębinowych dociekaniach czołowym krytykom swojego czasu, a jednak to on właśnie najjaśniej i najdobitniej sprecyzował właściwości tego gatunku krytycznego. W krytyce modernistycznej portret literacki jako specyficzna forma wypowiedzi, ale także jako swoisty sposób organizowania dyskursu, był podstawową inicjatywą hermeneutyczną, która miała ułatwiać przeniknięcie w niepowtarzalny świat duchowy pisarza i
się jednak stało, że to właśnie Lorentowicz we wstępie do swej książki stwierdził, że interesują go pisarze niepopularni, którzy nigdy nie szukali powodzenia - i z tych względów forma portretu jest najwłaściwsza, by przedstawić ich mało znane postacie: <br>&lt;gap&gt;<br>W kształtowaniu portretu krytycznego Lorentowicz był dość rozważny i umiarkowany, z pewnością nie dorównywał w głębinowych &lt;page nr=140&gt; dociekaniach czołowym krytykom swojego czasu, a jednak to on właśnie najjaśniej i najdobitniej sprecyzował właściwości tego gatunku krytycznego. W krytyce modernistycznej portret literacki jako specyficzna forma wypowiedzi, ale także jako swoisty sposób organizowania dyskursu, był podstawową inicjatywą hermeneutyczną, która miała ułatwiać przeniknięcie w niepowtarzalny świat duchowy pisarza i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego