Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
de Vigny czy w innych dramatach romantyków), zazwyczaj w dramatach współczesnych Dumasa bohater walczył o wysoką pozycję w społeczeństwie. Ten motyw został wyeksponowany także w bardzo chwalonej, osnutej na motywach biograficznych sztuce Kean, napisanej po śmierci wielkiego aktora i eksponującej dramatyzm żywota artysty, poniżanego geniusza, którego nawet na szczytach sławy dotyka społeczny ostracyzm.
Anne Ubersfeld takie ukształtowanie psychiki bohatera, za wszelką cenę realizującego marzenia o karierze, interpretowała jako cechę, wprowadzającą sztuki Aleksandra Dumasa do kręgu dramatu mieszczańskiego. Zbliża je - według niej - do tego kręgu także finał każdej z nich, gdyż .
Uwodzili, zabijali - lecz Dumas świetnie wybiegał poza schemat tradycyjnego czarnego charakteru
de Vigny czy w innych dramatach romantyków), zazwyczaj w dramatach współczesnych Dumasa bohater walczył o wysoką pozycję w społeczeństwie. Ten motyw został wyeksponowany także w bardzo chwalonej, osnutej na motywach biograficznych sztuce Kean, napisanej po śmierci wielkiego aktora i eksponującej dramatyzm żywota artysty, poniżanego geniusza, którego nawet na szczytach sławy dotyka społeczny ostracyzm.<br>Anne Ubersfeld takie ukształtowanie psychiki bohatera, za wszelką cenę realizującego marzenia o karierze, interpretowała jako cechę, wprowadzającą sztuki Aleksandra Dumasa do kręgu dramatu mieszczańskiego. Zbliża je - według niej - do tego kręgu także finał każdej z nich, gdyż &lt;gap&gt;.<br>Uwodzili, zabijali - lecz Dumas świetnie wybiegał poza schemat tradycyjnego czarnego charakteru
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego