Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 22
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
sondaży poznają też nastroje i oczekiwania wyborców; identyfikują kwestie społeczne, które mogą stać się osią kampanii. Wszyscy uważnie studiują badania opinii, chociaż nie wszyscy przyznają się do tego. Ale np. prof. Tadeusz Zieliński powiedział wręcz, że zgłoszenie swojej kandydatury uzależnia od wyników sondaży. Niektórzy nawet wydają pieniądze na badania, żeby dowiedzieć się o czymś, czego - ich zdaniem - nie ma w ogólnie dostępnych opracowaniach.

Inni zaś odrzucają wyniki sondaży jako niewiarygodne albo kwestionują ich rzetelność. Tak podczas ostatniej kampanii wyborczej do Sejmu reagowali politycy z kilku najniżej notowanych partii.

- Taka reakcja jest zrozumiała psychologicznie, ponieważ ludzie mają tendencję do odrzucania informacji, które
sondaży poznają też nastroje i oczekiwania wyborców; identyfikują kwestie społeczne, które mogą stać się osią kampanii. Wszyscy uważnie studiują badania opinii, chociaż nie wszyscy przyznają się do tego. Ale np. prof. Tadeusz Zieliński powiedział wręcz, że zgłoszenie swojej kandydatury uzależnia od wyników sondaży. Niektórzy nawet wydają pieniądze na badania, żeby dowiedzieć się o czymś, czego - ich zdaniem - nie ma w ogólnie dostępnych opracowaniach.<br><br>Inni zaś odrzucają wyniki sondaży jako niewiarygodne albo kwestionują ich rzetelność. Tak podczas ostatniej kampanii wyborczej do Sejmu reagowali politycy z kilku najniżej notowanych partii.<br><br>- Taka reakcja jest zrozumiała psychologicznie, ponieważ ludzie mają tendencję do odrzucania informacji, które
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego