Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
młodości, że wiedza teoretyczna może stanowić podwaliny dla właściwego ukształtowania dzieła dramatycznego. Wpisał te przekonania także do filomackiej recenzji Małgorzaty z Zębocina Jana Czeczota. Książkom i wyobraźni przypisywał większe znaczenie niż wrażeniom teatralnym - w każdym razie póki mógł widywać tylko mierny teatr wileński.
Gdy w 1824 roku opuszczał Litwę, po drodze do Petersburga prawdopodobnie wstąpił do teatru w Rydze. Potem ślady zainteresowania Mickiewicza teatrem niemal się urywają. Niemal nic nie wiadomo o jego bytnościach w teatrach rosyjskich; tylko Karol Kaczkowski zanotował w pamiętnikach, że spotkał go w odeskim teatrze na Normie Belliniego.
Samuel Fiszman usiłował odnaleźć jakieś świadectwa potwierdzające zainteresowanie Mickiewicza
młodości, że wiedza teoretyczna może stanowić podwaliny dla właściwego ukształtowania dzieła dramatycznego. Wpisał te przekonania także do filomackiej recenzji Małgorzaty z Zębocina Jana Czeczota. Książkom i wyobraźni przypisywał większe znaczenie niż wrażeniom teatralnym - w każdym razie póki mógł widywać tylko mierny teatr wileński.<br>Gdy w 1824 roku opuszczał Litwę, po drodze do Petersburga prawdopodobnie wstąpił do teatru w Rydze. Potem ślady zainteresowania Mickiewicza teatrem niemal się urywają. Niemal nic nie wiadomo o jego bytnościach w teatrach rosyjskich; tylko Karol Kaczkowski zanotował w pamiętnikach, że spotkał go w odeskim teatrze na Normie Belliniego.<br>Samuel Fiszman usiłował odnaleźć jakieś świadectwa potwierdzające zainteresowanie Mickiewicza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego