Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
chiń. pingchanxinshi dao; jap. byojo shin kore do)".
Dalszy ciąg tego słynnego dialogu brzmi następująco: "Czy powinniśmy
kierować się w stronę 'drogi', czy nie?" - zapytał Zhaoshou. "Jeśli próbujesz
nakierować się na nią, oddalasz się od niej" - odpowiedział Nanquan. "Jeśli

nie będziemy kierować się w jej stronę, w jaki sposób poznamy 'drogę'?"
- padło znów pytanie. "'Droga' nie należy ani do wiedzy, ani do niewiedzy.
Wiedza jest złudzeniem, niewiedza ślepotą. Jeśli naprawdę dotrzesz do
'drogi', w której nie ma miejsca na wątpienie, zrozumiesz, że jest wielką
pustką, niezmierzoną i bez granic" - brzmiała odpowiedź.
Nanquan nawiązuje do słów Bodhidharmy, iż "prawdziwe rozumienie nie
jest
chiń. pingchanxinshi dao; jap. byojo shin kore do)". <br>Dalszy ciąg tego słynnego dialogu brzmi następująco: "Czy powinniśmy <br>kierować się w stronę 'drogi', czy nie?" - zapytał Zhaoshou. "Jeśli próbujesz <br>nakierować się na nią, oddalasz się od niej" - odpowiedział Nanquan. "Jeśli <br>&lt;page nr=54&gt;<br>nie będziemy kierować się w jej stronę, w jaki sposób poznamy 'drogę'?" <br>- padło znów pytanie. "'Droga' nie należy ani do wiedzy, ani do niewiedzy. <br>Wiedza jest złudzeniem, niewiedza ślepotą. Jeśli naprawdę dotrzesz do <br>'drogi', w której nie ma miejsca na wątpienie, zrozumiesz, że jest wielką <br>pustką, niezmierzoną i bez granic" - brzmiała odpowiedź. <br>Nanquan nawiązuje do słów Bodhidharmy, iż "prawdziwe rozumienie nie <br>jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego