Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
był znany dwupłatowiec S-328 wyprodukowany w serii liczącej 440 samolotów. Ostatnim typem, który miał zmodernizować czechosłowackie lotnictwo, był dwusilnikowy jednopłatowiec zwiadowczy z 1938 r. - Letov S-50. Niestety do czasu okupowania Czechosłowacji przez armię niemiecką w marcu 1939 r. pozostał on tylko w prototypie.
Na początku 1919 r. otwarto drugą fabrykę lotniczą AREO - również z siedzibą w Pradze. W 1923 r. fabryka ta otrzymała nowo zbudowane obiekty w Vysocanach i nową nazwę firmową AREO TOVARNA LETADEL, DR KABES. Głównym konstruktorem został Antonin Husnik. Fabryka ta już od 1919 r. rozpoczęła seryjną produkcję samolotów szkolnych, wprowadzonych z typu Hansa-Brandenburg BI
był znany dwupłatowiec S-328 wyprodukowany w serii liczącej 440 samolotów. Ostatnim typem, który miał zmodernizować czechosłowackie lotnictwo, był dwusilnikowy jednopłatowiec zwiadowczy z 1938 r. - Letov S-50. Niestety do czasu okupowania Czechosłowacji przez armię niemiecką w marcu 1939 r. pozostał on tylko w prototypie.&lt;gap&gt;<br> Na początku 1919 r. otwarto drugą fabrykę lotniczą AREO - również z siedzibą w Pradze. W 1923 r. fabryka ta otrzymała nowo zbudowane obiekty w Vysocanach i nową nazwę firmową AREO TOVARNA LETADEL, DR KABES. Głównym konstruktorem został Antonin Husnik. Fabryka ta już od 1919 r. rozpoczęła seryjną produkcję samolotów szkolnych, wprowadzonych z typu Hansa-Brandenburg BI
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego