Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
ważności desygnatu głównego oraz tendencji do unikania informacji klasyfikowanych przez odbiorcę jako przekazy reklamowe lub nadmiernego wobec nich krytycyzmu, efektywność percepcji zależeć będzie od tych elementów struktury wiadomości, które ulec mogą dekodowaniu na poziomie automatycznym. Zależeć też będzie to od desygnatów, które ze względu na główne cele kampanii pełnią rolę drugorzędną, lecz z perspektywy odbiorcy oceniane są jako ważne lub atrakcyjne.
Istnienie powyższych zależności potwierdziły, między innymi, badania Britta, Adamsa i Millera. Rodzinom o typowej strukturze eksponowano 1000 komunikatów reklamowych. Najtrwalej zapamiętane były komunikaty zawierające silne natężenie cech fizycznych informacji, czyli: głośność, jasność i proste relacje wielkości i kształtu, które umożliwiały
ważności desygnatu głównego oraz tendencji do unikania informacji klasyfikowanych przez odbiorcę jako przekazy reklamowe lub nadmiernego wobec nich krytycyzmu, efektywność percepcji zależeć będzie od tych elementów struktury wiadomości, które ulec mogą dekodowaniu na poziomie automatycznym. Zależeć też będzie to od desygnatów, które ze względu na główne cele kampanii pełnią rolę drugorzędną, lecz z perspektywy odbiorcy oceniane są jako ważne lub atrakcyjne. <br>Istnienie powyższych zależności potwierdziły, między innymi, badania Britta, Adamsa i Millera. Rodzinom o typowej strukturze eksponowano 1000 komunikatów reklamowych. Najtrwalej zapamiętane były komunikaty zawierające silne natężenie cech fizycznych informacji, czyli: głośność, jasność i proste relacje wielkości i kształtu, które umożliwiały
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego