Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
łączące żywioł dekoracyjny ze swoboda rysunku, niełatwa do osiągnięcia w tej technice.
W malowanych kaflach dostrzec można wpływy i odmienności warsztatów z rożnych części kraju. Wyraźnie zaznaczają się związki zachodzące na tym samym obszarze między rożnymi dziedzinami sztuki. Kafle z Pokucia Aleksandra Bachmińskiego


należą do tego samego obszaru kulturowego, co drzeworyty i obrazy ze wschodnich rubieży dawnej Polski. Maja w przedstawieniach świętych powagę i hieratyczność ikon. Sam Bachmiński był postacią z pogranicza, związany emocjonalnie zarówno z ukraińska, jak i polska kultura. Swoje wyroby adresował do odbiorców obu nacji, podpisując się cyrylica bądź alfabetem łacińskim. Jego kafle łączą wpływy warsztatów krakowskich i
łączące żywioł dekoracyjny ze swoboda rysunku, niełatwa do osiągnięcia w tej technice. <br>W malowanych kaflach dostrzec można wpływy i odmienności warsztatów z rożnych części kraju. Wyraźnie zaznaczają się związki zachodzące na tym samym obszarze między rożnymi dziedzinami sztuki. Kafle z Pokucia Aleksandra Bachmińskiego <br>&lt;page nr=114&gt;<br><br>należą do tego samego obszaru kulturowego, co drzeworyty i obrazy ze wschodnich rubieży dawnej Polski. Maja w przedstawieniach świętych powagę i hieratyczność ikon. Sam Bachmiński był postacią z pogranicza, związany emocjonalnie zarówno z ukraińska, jak i polska kultura. Swoje wyroby adresował do odbiorców obu nacji, podpisując się cyrylica bądź alfabetem łacińskim. Jego kafle łączą wpływy warsztatów krakowskich i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego