Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
takim mianem określonych mam na myśli społeczeństwa przechodzące w swej ewolucji Rubikon, dzielący fazę rozwojową którą nazwę stanem prymitywnym od fazy, którą określam mianem nowoczesności. Oczywiście oba te terminy, tj. społeczeństwo prymitywne i społeczeństwo nowoczesne, są sumą wielu uogólnień i uproszczeń. Trzeba tu podkreślić, że mamy do czynienia z pojęciem dynamicznym a nie statycznym. Społeczeństwo prymitywne podlega ciągle procesom rozwojowym takim jak różniczkowanie społeczne, ewolucja form rodziny, zmiany w instytucji własności, itd. Podobne przeobrażenia zachodzą w społeczeństwie nowoczesnym.
Dla potrzeb niniejszego artykułu ów "Rubikon", o którym piszę wyżej, określić można jako zastąpienie więzi rodowej i szczepowej więzią nadrzędną, nazwijmy ją "narodową
takim mianem określonych mam na myśli społeczeństwa przechodzące w swej ewolucji Rubikon, dzielący fazę rozwojową którą nazwę stanem prymitywnym od fazy, którą określam mianem nowoczesności. Oczywiście oba te terminy, tj. społeczeństwo prymitywne i społeczeństwo nowoczesne, są sumą wielu uogólnień i uproszczeń. Trzeba tu podkreślić, że mamy do czynienia z pojęciem dynamicznym a nie statycznym. Społeczeństwo prymitywne podlega ciągle procesom rozwojowym takim jak różniczkowanie społeczne, ewolucja form rodziny, zmiany w instytucji własności, itd. Podobne przeobrażenia zachodzą w społeczeństwie nowoczesnym.<br>Dla potrzeb niniejszego artykułu ów "Rubikon", o którym piszę wyżej, określić można jako zastąpienie więzi rodowej i szczepowej więzią nadrzędną, nazwijmy ją "narodową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego