Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dzieła! jest ono piękne i wzniosłe. Macie do czynienia z wielkim narodem, przyzwyczajonym do wielkich wydarzeń. Widział je i ich dokonywał". Wspaniała to idealizacja publiczności.
Wydawało się, że granice wolności sztuki wytycza tylko artysta: "teraz sztuka jest wolna - od niej samej zależy zachowanie godności" (choć Hugo dodawał od razu: "gdy dysponuje się pełnią wolności, należy zachować należytą miarę"). Wolność była zatem od początku ograniczona, Hugo zawsze akceptował konieczność dopasowywania kształtu dramatu do potrzeb teatru. W przedmowie do Marion de Lorme wyjaśniał: „wymaga tego inscenizacja. Autor się podporządkował, czyli w ekstremalnych punktach swego dzieła dokonał niezbędnych wykreśleń, bez których dramat nie
dzieła! jest ono piękne i wzniosłe. Macie do czynienia z wielkim narodem, przyzwyczajonym do wielkich wydarzeń. Widział je i ich dokonywał"&lt;/&gt;. Wspaniała to idealizacja publiczności.<br>Wydawało się, że granice wolności sztuki wytycza tylko artysta: "teraz sztuka jest wolna - od niej samej zależy zachowanie godności" (choć Hugo dodawał od razu: "gdy dysponuje się pełnią wolności, należy zachować należytą miarę"). Wolność była zatem od początku ograniczona, Hugo zawsze akceptował konieczność dopasowywania kształtu dramatu do potrzeb teatru. W przedmowie do Marion de Lorme wyjaśniał: &lt;q&gt;&#132;wymaga tego inscenizacja. Autor się podporządkował, czyli w ekstremalnych punktach swego dzieła dokonał niezbędnych wykreśleń, bez których dramat nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego