Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
środkami, bardzo ekstremistycznymi, uintensywnia się akcję. Podobnie postępują filmowcy. I w tym kryje się cecha filmowej dynamiki sztuk shakespeare'owskich.
DYGAT: U Musseta jest to samo, a nie wywiera takiego wrażenia. Weź, np. Kaprysy Marianny.
KOTT: Musset jest kameralny i cały w dialogu. Zwróć uwagę, że są ogromne partie Shakespeare'a, które dzieją się bez tekstu a nie przestają być dramatyczne. Natomiast Musseta cały czas trzeba grać na tekście.
TOEPLITZ: Jeżeli przyjrzeć się Hamletowi i jego inscenizacji filmowej, to w tym można znaleźć początek dzisiejszego filmu psychologicznego, o którym mówił Dygat. W Hamlecie Olivier odciął się od wszelkiej paranteli teatralnej, od momentów opartych na
środkami, bardzo ekstremistycznymi, uintensywnia się akcję. Podobnie postępują filmowcy. I w tym kryje się cecha filmowej dynamiki sztuk shakespeare'owskich.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: U Musseta jest to samo, a nie wywiera takiego wrażenia. Weź, np. &lt;name type="tit"&gt;Kaprysy Marianny&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Musset jest kameralny i cały w dialogu. Zwróć uwagę, że są ogromne partie Shakespeare'a, które dzieją się bez tekstu a nie przestają być dramatyczne. Natomiast Musseta cały czas trzeba grać na tekście.&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;TOEPLITZ: Jeżeli przyjrzeć się &lt;name type="tit"&gt;Hamletowi&lt;/&gt; i jego inscenizacji filmowej, to w tym można znaleźć początek dzisiejszego filmu psychologicznego, o którym mówił Dygat. W &lt;name type="tit"&gt;Hamlecie&lt;/&gt; Olivier odciął się od wszelkiej paranteli teatralnej, od momentów opartych na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego