Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
być łatwiejsza do odczytania od tematyki dzieł współczesnych. Powoduje to, że rozpoznanie struktury zaktualizowanej w dziełach tradycyjnych wynika z zakodowanej wiedzy historycznej na ich temat, przez co dzieła te łatwo wchodzą w sytuację estetyczną, a przez to są konkretyzowane i interpretowane.
Przyjrzyjmy się, jak przebiega i jaką funkcję pełni dynamizacja dzieł sztuki XX wieku. Już w przypadku kubizmu odbiór może natrafiać na trudności. Sprzeciwianie się normom tego stylu, np. wielowarstwowości i wielowymiarowości, uzyskanych na drodze artystycznie założonych zniekształceń, powoduje, że na początku wieku obrazy kubistyczne były oceniane jako nie-dzieła, dzieła słabe albo wręcz karykatury. Dzieła te nie były właściwie odbierane, nie
być łatwiejsza do odczytania od tematyki dzieł współczesnych. Powoduje to, że rozpoznanie struktury zaktualizowanej w dziełach tradycyjnych wynika z zakodowanej wiedzy historycznej na ich temat, przez co dzieła te łatwo wchodzą w sytuację estetyczną, a przez to są konkretyzowane i interpretowane.<br>Przyjrzyjmy się, jak przebiega i jaką funkcję pełni dynamizacja dzieł sztuki XX wieku. Już w przypadku kubizmu odbiór może natrafiać na trudności. Sprzeciwianie się normom tego stylu, np. wielowarstwowości i wielowymiarowości, uzyskanych na drodze artystycznie założonych zniekształceń, powoduje, że na początku wieku obrazy kubistyczne były oceniane jako nie-dzieła, dzieła słabe albo wręcz karykatury. Dzieła te nie były właściwie odbierane, nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego